Gevallen Dromen

gevallen-dromen
⭐⭐⭐⭐⭐

Titel: Gevallen dromen

Schrijver: Sarina Bowen

Serie: Ivy years 1

Genre: Feelgood

Uitgeverij: SVM-Publishings

ISBN: 9789493030121 , 9789493030138 ISBN:

Mijn mening:

Gevallen Dromen is het eerste deel in de Ivy years serie.
Deze serie is vanuit het Engels vertaalt en het eerste deel in het Nederlands is nu dus verschenen bij SVM publishing

Gevallen dromen vertelt het verhaal van Corey Callahan, haar plan was om als ijshockeyspeler naar de universiteit van Harkness te gaan, alleen komt ze er toe in een rolstoel na een ongeluk.
Ze wil vooral bewijzen dat ze zelfstandig kan leven, dat ze geen hulp van iedereen nodig heeft.
Gelukkig heeft ze een leuke kamergenoot en de overbuurman Hartley mag er ook wel zijn. Hij is ook een ijshockey speler, die zijn been gebroken heeft, alleen lijkt hij onbereikbaar omdat hij een bloedmooie vriendin heeft.
Toch krijgen de twee een mooie vriendschap…

Dit boek is een mooi verhaal over vriendschap, teleurstelling, boosheid, en jezelf tegen komen.
Kortom gevallen dromen bevat alle ingrediënten voor een goede feelgood.
Je wordt al lezer echt meegezogen in het verhaal van Callahan en Hartley. Je ziet hun vriendschap groeien, en je voelt als lezer aan dat ze beiden vechten met hun demonen.

Het is niet een standaard roman, dit boek heeft mooi weer dat wanneer je een handicap hebt of een ongeluk hebt gehad, je gerust ook in liefde en vriendschap mag geloven, dat je niet moet wegkwijnen in een hoekje.
Je begrijpt wel de bezorgdheid van Callahan haar ouders, maar uiteindelijk bewijst ze dat je met de juiste mensen rond je, je heel veel kan bereiken, ze vindt zelf opnieuw een sport om te beoefenen, waarin ze eigenlijk haar benen niet nodig heeft.

Bowen weet de emoties goed over te brengen op de lezer, ze blijft de lezer boeien tot het eind. Soms heb je wel met feelgood dat het allemaal voorspelbaar wordt en dat heeft de schrijver dat extraatje nodig om de lezer te boeien en dat heb je met dit verhaal.

Van mij mogen de andere delen vlug vertaald worden, ik wil meer lezen van deze schrijfster een aanrader voor wie van een goeie feelgood houdt.

Achterflaptekst:

Het was de bedoeling dat ik aan mij studie zou beginnen als lid van het dameshockeyteam van Harkness. In plaats daarvan verschijn ik in een rolstoel op de campus. Alles aan mijn nieuwe leven is moeilijk en er is maar een persoon die dat snapt. Tegenover mijn kamer zit namelijk de enige andere studentenkamer die speciaal toegankelijk is voor mindervaliden. En daar woont de onwaarschijnlijk aantrekkelijke Adam Hartley. Zijn been is op twee plaatsen gebroken. We krijgen een band vanwege gedeelde frustratie over kapotte liften, hockeywedstrijden en teleurstellingen. We zijn gewoon vrienden, tot die nacht waarin alles uit elkaar valt. Of in elkaar klikt. Het enige wat ik weet, is dat ik voor hem gevallen ben. En hard ook. Maar kan Hartley wel van iemand houden die zo gebroken is als ik? In zijn donkerbruine ogen schuilen zijn eigen demonen. En terwijl mijn problemen voor iedereen duidelijk zichtbaar zijn, zitten zijn littekens diep van binnen verborgen.

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag